ת"א: בעלי המכולות הגישו בקשה לביזיון בית המשפט כנגד העירייה והרשתות

אבי יעקב | צילום: י.בלינקו No Comments on ת"א: בעלי המכולות הגישו בקשה לביזיון בית המשפט כנגד העירייה והרשתות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התאחדות הסוחרים הקטנים ובעלי המכולות בת"א הגישו היום לביהמ"ש המחוזי בת"א, בקשה לביזיון ביהמ"ש בגין הפרת פסק הדין ע"י עיריית ת"א ורשתות השיווק, בכל הנוגע לאכיפת חוקי המנוחה הנוגעים לפתיחת חנויות בשבת. הבקשה כוללת הוצאת צווים מידיים על הפרות פסק הדין עד כה, וצווים עתידיים מותנים על כל הפרה עתידית.

הבקשה לביזיון ביהמ"ש מלווה בביקורת קשה על התנהלות העיירה מאז נקבעו פסקי הדין נגדה. בבקשה מצוין כיצד, החֵל מ- 30.5.2014 הייתה העירייה אמורה לעשות הכל שחוק העזר יקוים הלכה למעשה ע"י כל העסקים בעיר, וחנויות רשתות השיווק אמורות היו להיות סגורות בהתאם לו. מגישי הבקשה (כאמור, בעלי המכולות והסוחרים הקטנים), מצביעים כיצד פסק הדין לא מקוים, במשך עשרה שבועות, וכיצד הוא מופר ברגל גסה על ידי רשתות השיווק והעירייה שפשוט מתעלמות מקיומו: "כל מי שהלך ברחובות תל-אביב בסופי השבוע מאז ניתן פסק הדין, יכול היה להיווכח במו עיניו כיצד חוק העזר מופר לאורכן ולרוחבן של חוצות העיר ובית המשפט מבוזה מדי שבוע בגאון ולעיני כל".

אי קיום פס"ד והמצב הביטחוני
הבקשה לביזיון ביהמ"ש כוללת תיאור כרונולוגי להשתלשלות העניינים תוך תיאור למצב בו נעשו מאמצים מצד העירייה ואחת מרשתות השיווק להתחמק מביצוע פס"ד. שתי בקשות שכאלו (לעיכוב פסק הדין) נדחו – אחת מטעם העירייה (לעיכוב כסעד ארעי) ואחת מהשבוע האחרון של רשת טיב טעם, שתיהן נדחו ע"י בית המשפט העליון. הגדילה לעשות העירייה שביקשה בעצמה למחוק הן את בקשתה לעיכוב ביצוע והן את בקשתה לערער. היבט נוסף לביזוי פס"ד נוגע "למצב הביטחוני" כאשר כשבוע לאחר תחילת מבצע "צוק איתן", הודיעה עיריית ת"א כי לא תקיים את פסק הדין ולא תאכוף את חוק העזר בסופי השבוע, "בשל אותו "מצב בטחוני". על כך נכתב בבקשה: "מדובר כמובן בתירוץ מופרך שבא לכסות על רצון העירייה להשהות את הקמפיין המתלהם שלה נגד החלטות בתי המשפט ושר הפנים לימים נוחים יותר מבחינה ציבורית ותקשורתית. אם צריך בכלל לומר, ברי בעליל כי אין שום קשר בין המשך הפרת החוק וביזוי בית המשפט בראש חוצות לבין המצב הביטחוני. לראיה- הפסקת האכיפה יוחדה רק לסופי השבוע, זאת למרות שהמצב הבטחוני הוא אותו מצב גם באמצע השבוע. ככל הידוע, תל-אביב אינה סובלת ממצב בטחוני חמור ביחס לרשויות מקומיות אחרות, אך היא היחידה שמשתמשת במצב כתירוץ להתחמקות מקיום חובותיה החוקיות. ובכלל יש לשאול – מה הקשר בין המצב הבטחוני לבין אי קיום פסק הדין?"

בעלי המכולות והסוחרים הקטנים מתארים, גם בהליך זה, כיצד התנהלות הרשתות השיווק וחוסר האכיפה של העירייה, פוגע בקניינם ובפרנסתם באופן קשה ומדי שבוע בשבוע, בעוד רשתות השיווק ממשיכות להתעשר על גבם מהפרת החוק. מגישי הבקשה טוענים לכך שהם זכאים ליום מנוחה שבועי, כמו כל עובד אחר במשק הישראלי. מדובר באלמנט סוציאלי ראשון במעלה והזכות לפרנסה הוגנות ובתנאי תחרות שווים, הם מנשמתה של כלכלה משוכללת. הבקשה מדגישה את מניעיהן של רשתות השיווק באי ציות לפסק הדין, כאשר מדובר על רווחי העתק הבאים להן מכל יום מסחר נוסף בשבוע. מגישי הבקשה מצביעים על אותו קמפיין ציני שמובילות רשתות השיווק שנועד כביכול לשמור על "ציביונה" של העיר תל-אביב, כאשר הדבר בא לטשטש את המניעים הכלכליים של בעלי רשתות השיווק.

עו"ד דוד שוב ועברי פיינגולד, היועצים המשפטיים של מאבק בעלי המכולות והסוחרים הקטנים: "בחודשים האחרונים אנו עדים לעליית מדרגה מדאיגה ביותר בביזוי שלטון החוק בתל-אביב. לאחר שנים של הפרות בלתי פוסקות של החוק מצד עיריית תל-אביב ורשתות ה-24/7 ולאחר שבתי המשפט הורו להן לקיים את החוק, מפרות העירייה ורשתות השיווק מזה כחודשיים וחצי גם את הוראות בתי המשפט וממשיכות לפעול לא רק בניגוד לחוק, אלא גם בניגוד לפסקי דין מפורשים. מדובר בתופעה חסרת תקדים בחומרתה, שצריכה להדאיג את כל מי שערכי שלטון החוק והשוויון בפני החוק חשובים לו. מעבר לנזקים העצומים הנגרמים לעסקים שומרי החוק, המשמעויות המוראליות והערכיות של התרסה הפגנתית כזאת כלפי מערכת המשפט הן בלתי נסבלות, ולביזיון הזה צריך לשים סוף אחת ולתמיד. אנו סמוכים ובטוחים שכך יעשה בית המשפט."



0 תגובות